ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2020 – بخش دوم

ترندهای طراحی آشپزخانه سال 2020

در بخش اول از سری مقالات ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2020 به چند مورد از موارد مرتبط با طراحی آشپزخانه بحث کردیم در ادامه قصد داریم به نکات دیگر پیرامون این موضوع می‌پردازیم.

استفاده بهینه از فضای کابینت‌ها

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های مربوط به کابینت آشپزخانه استفاده نشدن بهینه از فضای موجود آن است به این گونه که قفسه‌ها و کشوهای معمولی و کلاسیک در اغلب موارد موجب می‌شوند تا فضای زیادی از آشپزخانه بدون استفاده بماند. وجود فضاهای بسیار کوچک برای وسایل بزرگ یا برعکس باعث می‌شود تا نتوان به خوبی چیدمان وسایل را انجام داد. وجود فضای ذخیره‌سازی یکی از ارکان اصلی هر آشپزخانه است. استفاده بهینه از فضا برای چیدمان مناسب وسایل و داشتن آشپزخانه‌ای منظم یکی از موضوعات چالش‌برانگیز طراحی آشپزخانه است. استفاده از جداکننده‌ در کشوها برای نظم دادن به قاشق و چنگال‌ها، جا ادویه‌ای، سوپرمارکت، استند‌های قابلمه و قوری، سبدها و کشوهای عمیق همه از انواع مختلف ابزاری است که به بهینه‌سازی فضای چیدمان آشپزخانه کمک می‌کند.

استفاده بهینه از فضای کابینت‌ها

کف‌پوش‌های سرامیکی به جای کف‌پوش‌های چوبی

مردم همچنان به پوشش‌های کف چوبی برای آشپزخانه‌ها علاقه‌مند هستند اما به نظر می‌آید پوشش‌های سرامیکی هم کمی از پوشش‌های چوبی ندارند. از طرف دیگر به کمک تکنولوژی سرامیک‌هایی که برای کف آشپزخانه استفاده می‌شوند در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در دسترس هستند. برای مثال اگر به طرح‌های چوبی علاقه دارید می‌توانید از سرامیک‌هایی با طرح‌های چوبی به جای پوشش‌های چوبی معمول استفاده کنید. در این مورد، نگهداری سرامیک نسبت به چوب بسیار راحت‌تر است. علاوه‌بر طرح‌های چوبی، طرح و شکل بسیاری از مصالح دیگر از جمله سنگ‌های طبیعی و بافت‌های طبیعی دیگر،  بر روی سرامیک قابل اجرا است. در مورد سایز سرامیک‌ها هم بر خلاف سایزهای متداول سنتی محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید پوشش سرامیکی یکپارچه اجرا  کنید یا با انتخاب سایزهای کوچکتر الگوی خاصی را به آشپزخانه اضافه کنید.

کف‌پوش سرامیکی

جزیره‌های هم ارتفاع و چندکاره

خیلی وقت است که دیگر جزیره‌ها به عنوان بخشی که به آشپزخانه تحمیل شده باشند شناخته نمی‌شوند. جزیره‌ها جزو نقاط اصلی آشپزخانه هستند و حتی مرکز آن محسوب می‌شوند. بزرگتر شدن اندازه جزیره‌ها و استفاده‌های چندگانه برای سرویس‌دهی به اهمیت جزیره در آشپزخانه افزوده است. از آنجایی که اخیرا طراحی‌ها به سمتی رفته است که از تعداد کابینت‌ها در آشپزخانه کم کند، ظاهر و عملکرد جزیره‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
با بزرگ شدن ابعاد جزیره امکان استفاده از فضای پایین آن برای ذخیره‌سازی و همچنین محلی برای صرف غذا فراهم می‌شود. برای جانمایی چنین جزیره‌های بزرگی در آشپزخانه یک راه حل ادامه دادن جزیره تا اتاق نشیمن و طراحی اپن مانند آن است. این کار علاوه بر استفاده‌های چند منظوره از جزیره فضای زیادی از آشپزخانه را هم اشغال نمی‌کند.

بین کابینتی

نقش مهم کاشی‌های بین کابینتی در طراحی و زیبایی آشپزخانه بر کسی پوشیده نیست. در مورد بین کابینتی‌های ترند در طراحی آشپزخانه ابتدا لازم است که اشاره کنیم کاشی‌های مترویی دیگر مانند قبل محبوبیتی در طراحی ندارند و معمولا همان تعداد محدودی که به این نوع کاشی‌ها علاقه‌مند هستند از کاشی‌های با اندازه بزرگتر استفاده می‌کنند. به طور کلی سلیقه مردم به استفاده از کاشی‌های بزرگتر و همچنین کاشی‌های با طرح‌های متنوع سوق پیدا کرده است. تنوع رنگ زیاد برای بین کابینتی‌ها دست شما را برای انتخاب رنگ آن باز می‌گذارد و این انتخاب به رنگ سایر دکوراسیون آشپزخانه و البته سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
کاشی‌های بین کابینتی رنگی یا دارای بافت‌های طبیعی ظاهری کلاسیک به آشپزخانه می‌دهند. تغییر محسوسی که در مورد بین‌کابینتی‌ها قابل مشاهده است به سایز آن‌ها و مقداری که از دیوار را پوشش می‌دهند مربوط می‌شود. کاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر که جنس‌های مختلفی را مانند: سنگ مرمر، کوارتز، چوب، شیشه، استیل ضدزنگ و … شامل می‌شود.
بسته به فضای موجود برای دیوارها کاشی‌های بین کابینتی ممکن است تا سقف هم ادامه پیدا کنند. با توجه به اقبال عمومی برای کم کردن تعداد کابینت‌های دیواری فضای استفاده برای کاشی‌های بین کابینتی بیشتر شده است.

وسایل فلزی

پاسخ به این سوال متداول که آیا می‌توان از فلزات در آشپزخانه استفاده کرد از نظر ما قطعا مثبت است. استفاده ترکبیی از فلزات به فضای آشپزخانه شخصیت خاصی می‌دهد. شرط لازم استفاده از فلزات در فضای آشپزخانه ترکیب درست آنها است. به طور مثال اگر علاقه‌مند به استفاده از وسایل طلایی هستید و در عین حال نمی‌خواهید که تمام فضای آشپزخانه را پر کند، می‌توانید از دسته شیرهای طلایی به همراه متعلقات نیکلی و مشکی استفاده کنید. یکی دیگر از محل‌هایی که فرصت استفاده از فلزات را در آشپزخانه به شما می‌دهد ابزاری مانند میز و صندلی غذاخوری و صندلی‌های کنار جزیره هستند. یکی از مزایای بزرگ وسایلی مانند میز و صندلی امکان تغییر و عوض شدن آن‌ها است که هرزمان که نیاز به تغییر را احساس کردید می‌توانید میز و صندلی با رنگ و طرح دلخواه خود را جایگزین کنید.

وسایل فلزی در آشپزخانه

هودهای فلزی

توجه به هودها از ترندهای طراحی‌ آشپزخانه در سال 2020 است. دیگر تأثیر زیبایی هودها در آشپزخانه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است تا جایی که حتی محل قرارگیری هود از این نظر که از نقاط مختلف منزل قابل مشاهده باشد برای برخی از طراحان حائز اهمیت است و سعی می‌کنند که این کار را در طراحی‌های خود انجام دهند. هودهای سفارشی فلزی که تنوع خاصی به کابینت‌های چوبی آشپزخانه می‌دهند از زیبایی خاصی برخوردارند اما در عین حال از نظر مالی هزینه‌بر نیز می‌باشند.

هودهای فلزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button