معیارهایی که در طراحی سه‌ بعدی آشپزخانه باید رعایت کرد

معیارهای طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به عنوان یکی از اجزای اصلی منزل که از نظر کاربری و اجزای تشکیل دهنده تنوع بسیار زیادی دارد همیشه موضوعی جذاب و در عین حال چالش‌برانگیزی بوده است. تلاش برای استفاده بهینه از فضا و داشتن بهترین کارکرد موضوعی است که خانه‌داران و طراحان همواره در طراحی سه بعدی آشپزخانه مد نظر خود قرار داده‌اند. در ادامه به معیارهایی که لازم است هنگام طراحی آشپزخانه به آن‌ها توجه داشته باشید می‌پردازیم.

آیا اهل آشپزی هستید؟

زندگی شهری و مسائل مرتبط با آن باعث شده است که خیلی از افراد فرصت و وقت آشپزی را نداشته باشند و همین موضوع باعث شده است تا رفته رفته به تعداد رستوران‌ها اضافه شود. خیلی از افراد دیگر مانند قبل زمان زیادی را برای  آشپزی کردن کنار نمی‌گذارند و غذای خود را از بیرون سفارش می‌دهند در حالیکه خیلی‌های دیگر هستند که ترجیح می‌دهند در کنار همه‌ی درگیری‌های روزانه خود آشپزی کنند و دلایل خاص خود را هم برای اینکار دارند. 

اگر جزو دسته اول هستید لازم نیست که فضا و هزینه‌ی زیادی را برای محل آشپزی و اجاق گازتان صرف کنید و به جای آن بهتر است که از فر و مایکرویو استفاده کنید. اگر آشپزخانه‌ی شما بسیار کوچک است از فرهای دوکاره که که کاربری مایکرویو را هم دارند استفاده کنید.

طراحی کابینت

چقدر فضا نیاز دارید؟

اگر تعداد زیادی وسایل پخت و پز مانند قابلمه و ظروف دیگر ندارید نیازی به نصب کابینت‌های دیواری هم وجود ندارد و در صورت نیاز به فضاهایی علاوه بر کابینت‌های زمینی قفسه‌هایی که نزدیک به سینک آشپزخانه باشند هم نیاز شما را مرتفع می‌کنند. برای خانه‌دارانی که نگران جانمایی و داشتن آشپزخانه‌‌ای منظم هستند کابینت‌‌های دیواری یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار می‌باشند. با داشتن تعدادی از کابینت‌های درب شیشه‌ای می‌توانید به زیبایی بصری آشپزخانه خود کمک کنید. یک راه دیگر برای جانمایی وسایل خود بردن این ظروف به کشو‌های زیر پیشخوان است که راهی مؤثر برای حذف کابینت‌های دیواری و باز شدن فضای آشپزخانه است که اخیرا بسیار مورد اقبال عموم خانه‌داران قرار گرفته است.

طراحی آشپزخانه سه بعدی

آشپزخانه را به یک فضای صمیمی تبدیل کنید

اگر دوست دارید که آشپزخانه فضایی باشد برای صرف غذا و دور هم بودن و همچنین اهل مهمانی‌های خانوادگی هستید باید چاره‌ای بیاندیشید تا در حالیکه ارتباطتان با میهمانان حفظ می‌شود آشپزخانه‌ای خلوت برای رسیدگی به کارهای آشپزی و … داشته باشید.با در نظرگرفتن یک میز غذاخوری که خارج از آشپزخانه باشد می‌توانید به پذیرایی از میهمانان بپردازید و همچنین یک پنجره که ارتباط خود را با میهمانان هنگام کار در آشپزخانه حفظ کنید فضایی صمیمی را فراهم خواهید کرد. در فضای خود آشپزخانه هم می‌توانید با داشتن یک میز یا پیشخوانی که صندلی نشیمن دارد نیز امکان فراهم آوردن فضایی دوستانه با میهمانان خود را خواهید داشت.

آشپزخانه خلوت

آشپزخانه‌ای برای همه اعضای خانواده

اگر سبک زندگی خانواده‌تان به شکلی است که زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید امکاناتی را برای راحت بودن اعضای خانواده در آن در نظر بگیرید. وجود یک میز در آشپزخانه که این امکان را فراهم کند بعضی از اعضای خانواده در آنجا حضور داشته باشند و بتوانند کارهای کامپیوتری و … را انجام دهند به ارتباط و دورهم بودن خانواده کمک می‌کند. در صورتی که چنین چیزی ممکن نباشد بهتر است که طراحی آشپزخانه را طوری در نظر بگیرید که ارتباط بین آشپزخانه و اتاق نشمین حفظ شود.

آشپزخانه‌ای برای خانواده

بهره‌بردن از طراحان دکوراسیون

متخصصان معماری و دکوراسیون با استفاده از تجربه و بهره بردن از جدیدترین ایده‌های علم معماری مشاوران و طراحان خوبی برای شما در زمینه طراحی دکوراسیون و به خصوص طراحی کابینت آشپزخانه خواهند بود. بهره نبردن از افراد حرفه‎ای در این زمینه و گمان اینکه کار طراحی کابینت آشپزخانه موضوعی ساده است ممکن است موجب هدر رفت هزینه، وقت و انرژی شود.

2 thoughts on “معیارهایی که در طراحی سه‌ بعدی آشپزخانه باید رعایت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button