نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه – بخش اول

نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه

اگر تا کنون تجربه تغییر دکوراسیون و نوسازی آشپزخانه‌ و یا حتی قصد انجامش را داشتید، حتما به موارد چالش‌برانگیز و پیچیده این فرایند برخورده‌اید. مهم‌ترین دلیل این امر نداستن نقطه‌‌ی شروع فرایند نوسازی و چگونگی برنامه‌ریزی برای پیش‌بردن کارهای آن است. قبل از برنامه‌ریزی برای انجام هرگونه تغییر و نوسازی آشپزخانه دانستن اینکه از کجا شروع کنید نکته‌ای ضروری است. همچنین بهتر است این چند سؤال را برای خود مطرح کنید: اهدافتان چیست؟ آشپزخانه‌تان در حال حاضر چه چیزی کم دارد و دوست دارید چه چیزهایی داشته باشد؟
برای علاقه‌مندان به آشپزی یا خانواده‌های پر رفت و آمد، ممکن است آشپزخانه اصلی‌ترین بخش خانه محسوب شود، جایی که دو فاکتور زیبایی و کارآیی بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم تجربیات و ایده‌های خود را در زمینه نوسازی آشپزخانه از انتخاب درست پیمانکار گرفته تا جزئیاتی همانند انتخاب نوع کاشی های بین‌کابینتی و… را با شما اشتراک بگذاریم.

صفحه کابنیت

صفحه کابینت

طبق تجربه و بازخورد حاصل از مشتریان گروه دکور، در میان مصالح مختلف مورد استفاده برای صفحه کابینت، می‌توان گفت سنگ کوارتز مشتری‌پسندترین نوع مصالح است. این سنگ سختی و دوام بسیار زیادی دارد اما تنها نکته‌ی مهم در مورد کوارتز آسیب‌پذیری آن  در برابر گرمای زیاد (مانند تماس قابلمه داغ با سطح سنگ) است.

گرانیت

گرانیت

پای ثابت دکور آشپزخانه در دهه‌های 70 و 80 در حال کاهش محبوبیت در میان مردم است چرا که دیگر ظاهر معمولی آشپزخانه و ظاهری که یاد آور گذشته باشد طرفدار زیادی ندارد. نکته‌ی منفی در مورد گرانیت وجود خلل فرج در آن است که درصورت نبود مراقبت مداوم محلی برای جمع شدن باکتری خواهد بود.

آشپزخانه‌های سفید

آشپزخانه تمام سفید

علیرغم اینکه نمی‌توان انکار کرد که آشپزخانه‌هایی با دکور سفید و رنگ روشن همیشه جذابیت خود را داشته‌اند اما جایگزین‌های فانتزی زیادی هم برای این آشپزخانه‌ها وجود دارد، همچنین نظافت روزانه‌ی آشپزخانه‌های سفید رنگ دشوار است بنابراین رنگی بودن دکور آشپزخانه از این حیث امتیاز خوبی است.

طیف رنگ تیره‌تر

رنگ‌های تیره‌تر

به جای استفاده از رنگ سفید، استفاده از طیف تیره‌تر از جدیدترین رنگ‎‌های مورد نظر طراحان به شما کمک می‌کند که آشپزخانه‌ای زیباتر و لوکس داشته‌باشید.

مات کردن

تمام مات

طبق تجربه، کابینت‌ها و دکوراسیون مات ضمن داشتن ظاهر زیبا و جذاب برای خانه‌داران از نظر نگه‌داری و نظافت نسبت به سطوح صیقلی بسیار بهتر هستند. علاوه بر آن سطوح مات ماندگاری ظاهری بیشتری  دارند.

طراحی شبکه‌ای

طراحی شبکه‌ای

مدتی است طراحی‌های متقارن و متشکل از خطوط صاف در اکثر طراحی‌های داخلی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، در این موارد ترکیبی از پنجره‌ها، درها و پایه‌های کابینت مشکی رنگ دیده می‌شود.

کاشی‌های اسپانیایی و مراکشی

کاشی‌های اسپانیایی و مراکشی

کاشی‌ها و موزاییک‌های با سبک معماری اسپانیایی و مراکشی جذابیت خاصی به همراه الگوهای زیبا به آشپزخانه می‌بخشند که جایگزین مناسبی برای کاشی‌های مترویی متداول است.

ترکیب‌های مختلف

برای داشتن آشپزخانه‌ای خاص و خاطره‌انگیز لازم است کمی جسارت برای استفاده از ترکیب‌هایی دور از انتظار از کابینت تا کف و … به خرج داد. این نوع ترکیب‌ها باعث می‌شوند تا در دام طراحی تک بعدی و معمولی نیافتید. این کار در انتخاب مبلمان آشپزخانه نیز به شما آزادی عمل می‌دهد تا با بی‌پروایی بیشتری آشپزخانه خود را تزیین کنید.

آشپزخانه‌های سنتی انگلیسی

آشپزخانه انگلیسی

ایده گرفتن از آشپزخانه‌های روستایی انگلیسی به همراه استفاده از رنگ‌های ساده برای داشتن یک آشپزخانه رومانتیک می‌تواند بسیار مفید باشد البته لازم ذکر است که باید به کارکرد‌های ضروری که یک آشپزخانه داشته باشد توجه داشت. 

ایجاد فضای ذخیره سازی با جزیره

جزیره‌های با قابلیت ذخیره‌سازی

استفاده از فضای زیر جزیزه برای به صورت کمد و کشو راه خوبی برای جانمایی و نظم دهی آشپزخانه است.

میز ثابت

میز ثابت

با گسترش پیشخوان آشپزخانه به کناره‌های جزیره به راحتی فضای بیشتری برای نشستن میهمانان به خصوص برای آشپزخانه‌های کوچک در اختیار خواهید داشت و دیگر نیازی به یک میز بزرگ نیست.

چراغ‌های آویز زیبا

چراغ آویز آشپزخانه

چراغ‌های آویز برای روشنایی و زیبایی فضاهای باز و بزرگ بسیار کارایی دارند.

درزهای رنگی

درزهای رنگی

رنگ‌های متمایز کننده برای دوغاب درزها ظاهری زیبا به مانند یک کار گرافیکی زیبا به آشپزخانه می‌دهند.

کابینت‌های براق

کابینت براق

کابینت‌های با سطوح بسیار براق در حد رنگ ماشین پولیش کاری شده جذابیت خاص خود را دارند.

به سلامتی اهمیت دهید

آشپزخانه ارگانیک

داشتن چند گل و گیاه کوچک و المان‌های طراحی شده طبیعی حس خوبی را القا می‌کنند. همچنین استفاده از وسایل طبیعی و ارگانیک به جای محصولات شیمیایی نیز به این موضوع کمک می‌کند.

پاکسازی

آشپزخانه منظم

برای اینکه آشپزخانه ظاهری آراسته و مناسب داشته باشد توصیه می‌شود که پیشخوان را از هر گونه لوازم کمکی، وسایل برقی و… خالی نگه دارید.

پیشخوان‌های چوبی

پیشخوان‌های چوبی

علیرغم نیاز زیاد به مراقبت و عمر کوتاه‌تر، پیشخوان‌های چوبی کاراکتر و حس صمیمیت بیشتری به آشپزخانه می‌دهند.

تلفیق ایده‌های مدرن و روستایی

طراحی تلفیقی آشپزخانه

با ترکیب دو سبک طراحی سنتی (روستایی) و مدرن می‌توان به یک طرح زیبا و متفاوت از آشپزخانه رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button