نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه – بخش سوم

نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه

در ادمه مباحث مطرح شده از سری مقالات نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه از تجارب و ایده‌های خود در زمینه نوسازی آشپزخانه از انتخاب درست پیمانکار گرفته تا جزئیاتی همانند انتخاب نوع کاشی های بین‌کابینتی و… گفتیم. در این مقاله به مواردی که باید هنگام نوسازی آشپزخانه کنار گذاشته شوند می‌پردازیم.

چه مواردی را باید کنار گذاشت

کاشی‌های مترویی

نکته منفی برای کاشی‌های مترویی تکراری شدن آن‌ها است. شما کاشی‌های مترویی در همه جا می‌بینید، از رستوران گرفته تا خانه همسایه و … . دیگر زمان آن رسیده است که کمی دور از انتظار معمول دست به انتخاب زد و از جایگزین‌های خاص‌تر استفاده کرد.

کاشی مترویی

گرانیت قهوه‌ای

اگر می‌خواهید که میهمانانتان با دیدن دکور آشپزخانه شما به یاد دهه 80 بیافتند از سنگ گرانیت قهوه‌ای استفاده کنید! اما گزینه‌های جایگزین خیلی بهتری وجود دارند که جدیدتر چشم‌نوازند.

گرانیت قهوه‌ای

الگوی شرون

لگوهای شورون بسیار متداول و تکراری شده‌اند و بهتر است دیگر در دکوراسیون از آنها استفاده نکنید.

الگوی شرون در آشپزخانه

طرح‌های چوبی

هیچ چیز مانند طرح‌های چوبی معمولی باعث نمی‌شود که منزل شما قدیمی به نظر بیاید بنابراین بهتر است از مصالح با طرح چوبی کمتر استفاده کنید.

سؤالاتی که باید قبل از نوسازی آشپزخانه با خود مطرح کنید

قبل از نوسازی آشپزخانه لازم است به منظور راحتی کار خود، شفاف بودن قرارداد با پیمانکار و دید بهتر نسبت به فرایند نوسازی به دنبال پاسخ به این 10 سؤال باشید

هدفتان چیست؟

آیا برنامه‌ای برای فروش منزل خود در چند سال آینده دارید؟ آیا می‌خواهید منزلتان را برای فروشی که قصدش را دارید تغییر دهید؟ یا تنها می‌خواهید به دکور دلخواه خود برسید؟

قصد دارید تا چه مدتی در منزل فعلی ساکن باشید؟

اگر قصد این را دارید تا آینده‌ای نه چندان دور در این منزل ساکن باشید شاید بهتر باشد که سبکی از نوسازی را انتخاب کنید که از نظر هزینه برایتان توجیه اقتصادی داشته باشد اما اگر به  زودی قصد فروش منزلتان را ندارید بد نیست کمی بیشتر هزینه بپردازید تا آنچه را که مورد رضایتتان است را به دست آورید.

فرزند خردسال دارید؟

از مصالح ارتجاعی که به راحتی قابلیت تمیز شدن داشته باشند استفاده کنید

آیا آلرژی و مشکلات جسمانی دارید؟

اگر از افراد خانواده‌تان کسی دچار آسم یا  بیماری‌های تنفسی دیگر است این موضوع را با پیمانکار خود مطرح کنید و از او بخواهید تا از مصالح براق لاکی و مصالحی که ترکیبات فنول و فرم‌آلدهید دارند استفاده نکند.

آیا در مدت زمان ساخت و ساز در منزل ساکن خواهید بود؟

اگر این چنین است حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که سکونت شما در زمان انجام تعمیرات و نوسازی به زمان طراحی و مدت ساخت و ساز تأثیر می‌گذارد. چرا که لازم است برخی از کارهای ایمنی و نظافت با دقت بیشتری صورت گیرد.

چقدر بودجه دارید؟

تنها خودتان درک کاملی از این موضوع دارید و لازم است که با متخصصانی که قرار داد می‌بندید صادقانه بودجه و رقم مد نظر خود را مطرح کنید.

افراد دیگر که خانه‌ای مشابه با شما داشتند چه کارهایی را برای نوسازی انجام دادند؟

پاسخ به این سؤال که آیا “توانایی انجامش را دارم؟ در ابتدای فرایند بسیار مهم است.

چه چیزهایی قابلیت برداشته شدن دارند تا آشپزخانه‌ای بزرگتر داشته باشید؟

از پیمانکار خود تقاضا کنید تا تمام چیزهای ممکنی که باعث می‌شوند بهترین فضا را برای نوسازی آشپزخانه ایجاد کند در نظر بگیرد.

پشت دیوارها چه چیزهایی وجود دارند؟

این نکته را در نظر داشته باشید که پشت دیوارهای آشپزخانه معمولا تاسیسات لوله کشی و برق کشی و… وجود دارد که این موضوع در نهایت منجر به محدود کردن فضایی می‌شود که به شما اجازه تغییر و تحول را می‌دهد.

چه زمانی شروع به پیاده‌سازی طرح‌های خود می‌کنید؟

از آنجایی که یک پروژه برنامه‌ریزی شده پروژه‌ای است که در نهایت به خوبی اجرا می‌شود، زمان مناسبی را برای طراحی درست همه‌ی چیزهایی که در ذهن دارید اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button