جدیدترین رنگ‌های دکوراسیون داخلی منزل

جدیدترین رنگ‌های دکوراسیون داخلی منزل

بررسی ده رنگ برتر سال 2020

قطعاً هر کدام از ما با این پرسش مواجه شده‌ایم که چگونه مناسب‌ترین رنگ را برای فضاهای مختلف منزلمان انتخاب کنیم. اهمیت رنگ در دکوراسیون و طراحی بر کسی پوشیده نیست.

رنگ‌ها ستون اصلی طراحی هستند و به راحتی موجب تغییر و تحول در هر فضا می‌شوند. در ادامه به بررسی جدیدترین رنگ‌های مورد تأیید طراحان و تناسب هر رنگ جهت فضای مورد استفاده آن می‌پردازیم.

مرجانی سفید

مرجانی سفید که از سوی شرکت پنتون به عنوان رنگ سال 2020 میلادی انتخاب شده است نیز همانند سال پیش با تأکید دوباره بر روی موضوع محیط زیست و به خصوص مرجان‌های دریایی رنگ مرجانی سفید معرفی شده است.

رنگ مرجانی سفید با رنگ‌های سفید شنی و سبز متعادل هماهنگی بسیار خوبی پیدا می‌کند و ترکیب رنگ‌های الهام گرفته از دریا در چند سال آینده فراگیر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که مورد استقبال قرار گیرند.

رنگ مرجانی سفید
اتاق نشیمن آبی رنگ

فندقی

اتاق نشیمن فندقی

سایه‌های کرمی گرم از رنگ‌های فندقی به خوبی ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کنند و با دیگر لوازم منزل همخوانی دارند.

رنگ فندقی و سایه‌های آن برای اتاق‌هایی که نیاز به روشنایی بیشتری دارند کارایی زیادی دارد و باعث می‌شوند که اتاق‌ها بزرگتر به نظر بیایند.

خاکستری یاسی

اتاق نشیمن خاکستری یاسی

با وجود اینکه رنگ خاکستری کبوتری یکی از رنگ‌های کلاسیک است اما زمانی که به دنبال جایگزینی مدرن در بین رنگ‌ها برایش باشیم می‌توان رنگ خاکستری که ترکیب کمی از یاسی را در خود دارد برگزید.

افزودن کمی رنگ یاسی به خاکستری باعث سرزندگی و گرم‌تر شدن خاکستری می‌شود.

از آنجا که انتخاب اکثر طراحان سایه‌های مختلف از رنگ‌ خاکستری است، تازگی بخشیدن به این رنگ با استفاده از رنگ یاسی راهی مناسب برای ایجاد تفاوت و دور شدن از تکرار در طراحی است.

سبز تیره

اتاق نشیمن با رنگ سبز تیره

طیف رنگی که اقبال زیادی در دهه 90 داشت و پس از آن خیلی کمتر در طراحی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. انواع مختلف رنگ سبز حس تازگی که به طور ذاتی در طبیعت وجود دارد را به منزل منتقل می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود که این رنگ برای فضاهای بزرگ با نور کافی استفاده شود چرا که استفاده از این رنگ در فضاهای کوچک آن‌ها را تاریک‌تر خواهد کرد.

نکته‌ای که باید همیشه به آن توجه داشت این است که هنگام استفاده از رنگ‌ در منزل خود به سبک زندگی، ذائقه و علائق خود توجه داشته باشید چرا که هیچ رنگی آنقدر ارزشمند نیست که زیبایی مطلوب خود را خدشه‌دار کنید

پاستلی خنثی

پاستلی خنثی

رنگ‌های پاستلی با تناژ خنثی ظاهری تسکین‌دهنده دارند که قابلیت استفاده در فضاهای مشترک مانند آشپزخانه و حمام را دارند و به خوبی باعث پنهان شدن خط و خش‌هایی احتمالی بر روی دیوار می‌شوند.

رنگ‌های پاستلی انتخاب خوبی برای طرح‌های مینیمال آشپرخانه هستند و به خوبی با روکش‌های مرمری ترکیب می‌شوند که این ترکیب نسبت به ترکیب رنگ سفید مشکی معمول جایگزین بسیار مناسبی است.

رسی ملایم

اتاق نشیمن با رنگ رسی ملایم

برای کسانی که به دنبال داشتن فضایی زمینی و خاکی هستند رنگ رسی ملایم جایگزین بسیار خوبی برای رنگ‌های بژ و قهوه‌ای است که زیبایی خاص خود را به همراه دارد و رنگ‌و بویی از تشعشع خورشید را به فضای اتاق می‌بخشد. رنگ‌های رسی، کاراملی، میخکی و نارنجی سوخته رنگ‌هایی خنثی نیستند و وجهه خاصی به اتاق می‌دهند.
پیشنهاد ما امتحان تازه‌ترین رنگ‌مایه‌های رسی است که جلوه ویژه‌ای به اتاق‌های منزلتان می‌دهد و یا استفاده از این رنگ‌ها در دیوارپوش‌ها و جاهای دیگر ممکن است.

رنگ‌های آبی جدید

اتاق آبی

رنگ‌های مختلف آبی برای هر دو نوع از طراحان داخلی با دیدگاه سنتی و مدرن همواره جذاب بوده است. آبی نفتی، آبی یخی، آبی-خاکستری و آبی خیلی کمرنگ در صورتی که تمایل به امتحان رنگ‌های کمتر دیده شده نداشته باشید گزینه‌های مناسب و کم ریسکی برای نقاشی اتاق‌های منزلتان هستند.

طیف گسترده‌ای از رنگ‌های آبی زیبا دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و محدودیتی قائل نیست. تنها نکته قابل توجه استفاده افراطی و انتخاب نادرست ترکیب رنگی از آبی است که موجب می‌شود فضای مورد استفاده کوچک و تاریک‌تر به نظر آید.

خردلی

اتاق خردلی رنگ

یک رنگ همه‌پسند و جایگزینی برای رنگ طلایی است. رنگ خردلی سیر برای استفاده در جاهایی که در کانون توجه هستند مثل دیوارهای اصلی بسیار مناسب است.

سبز دریایی

اتاق سبز دریایی

سبز دریایی که به عنوان رنگ طراحی داخلی منزل استفاده می‌شود ترکیبی از آبی، سیز خاکستری با پس زمینه یاسی است.

این رنگ جایگزین جذاب‌تری نسبت به ترکیب‌هایی از بژ و سفید معمولی است و به خوبی خدشه‌های دیورا را پوشش می‌دهد.

قارچی

اتاق با رنگ قارچی

مشابه رنگ‌های قهوه‌ای و اکسیدی که در دهه 70 میلادی مورد اقبال عموم قرار گرفته بودند، اخیراً رنگ قارچی به دلیل حس و ذات طبیعی خود مورد توجه قرار گرفته است.

طیف‌های مختلف از رنگ قارچی ظاهری ماندگار و خاص دارند و به خوبی با مبلمان و وسایل منزل ست می‌شوند.

پیوتر

اتاق نشیمن پیوتری

ترکیب عالی خاکستری و بژ که جایگزین بسیار خوبی برای دیوارهای تمام سفید است.

اگرچه قبل از اینکه از این رنگ به عنوان یکی از رنگ‌های برتر سال 2020 یاد شود به صورت یک رنگ استاندارد و معمول مورد استفاده قرار می‌گرفت اما نباید زیباییش را نادیده گرفت.

پیشنهاد می‌شود که از این رنگ به جای استفاده در یک اتاق در کل منزل خود بهره ببرید چرا که به خوبی با لوازم مختلف ست می‌شود.

پیشنهاد‌هایی برای استفاده از رنگ‌ها

پس از بررسی بهترین رنگ‌ها به روش‌هایی جهت به کاربردن بهتر این رنگ‌ها در منزل می‌پردازیم:

سقف متفاوت

سقف با رنگ متفاوت

در بعضی موارد نقاشی و استفاده کامل از یک رنگ خوشایند نبوده و موجب می‌شود که اتاق کوچک‌تر از اندازه واقعی خودش به نظر بیاید بنابراین اگر قصد نقاشی یک اتاق کوچک را دارید بهتر است رنگی متفاوت از رنگ دیوارها را برای سقف در نظر بگیرید.

این کار باعث می‌شود که سقف اتاق بلند‌تر به نظر بیاید و به زیبایی بصری فضا نیز کمک می‌شود.

درهای رنگی

درهای رنگی اتاق

استفاده از رنگی به غیر از رنگ دیوارها برای نقاشی درها راهی دیگر برای دوری از تکراری شدن رنگ دیوارها و ایجاد تنوع در فضای اتاق است. همچنین رنگ درها موجب پوشش لکه‌ و خط و خش‌های احتمالی می‌شود.

ایجاد عمق با یکی از دیوارهای اصلی

دیوار اصلی متقاوت

با نقاشی متفاوت و تغییر رنگ یکی از دیوار اصلی منزل به مناسبت‌های مختلف مانند تغییر فصل و… می‌توان حس و حال تازه و عمق ایجاد کرد.

تقسیم رنگ‌ها

دیوارهای دورنگی

با تقسیم رنگ‌های نیمه‌ی بالا و پایین دیوارها به ایجاد تضاد کمک می‌کنید که فضای اتاق بزرگتر و سقف آن نیز مرتفع‌تر به نظر بیاید.

2 thoughts on “جدیدترین رنگ‌های دکوراسیون داخلی منزل

  1. نازنین اسکندری میگوید:

    مقاله بسیار کاربردی و مفیدی بود. اگر امکانش هست در مورد انتخاب رنگ آشپزخانه هم مطالب آموزشی بگذارید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button