ساده‌ترین ایده‌های تغییر دکوراسیون آشپزخانه

ساده‌ترین ایده‌های تغییر دکوراسیون آشپزخانه

آیا برای تغییر ظاهر و دکوراسیون آشپزخانه در صفحات مختلف مجلات دکوراسیون به دنیال ایده‌‌ای برای انجام اینکار هستید و وقت و هزینه کافی را برای پیاده‌سازی آنچه که شما را راضی کند ندارید؟

ما می‌خواهیم شما را با چند ایده ساده که به سرعت قابل پیاده‌سازی هستند آشنا کنیم و نکته مثبت درباره ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه قابلیت پیاده‌سازی همزمان چند ایده مختلف است که به خوبی با هم ترکیب و هماهنگ می‌شوند.
چشم ما به طور طبیعی ابتدا چیزهایی را می‌بیند که در ارتفاعی هم سطح خودش است و برای آشپزخانه این نکته در مورد خیلی از وسایلی که بر روی صفحه کابینت قرار می‌گیرند و وسایل آشپزی که بیرون از کابینت هستند صدق می‌کند. در این بین دیوارها محل‌هایی هستند که تغییر ظاهر آنها تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون آشپزخانه می‌گذارد.
شاید آشپزخانه شما مانند خیلی دیگر از آشپزخانه‌ها دیوارهایی با ظاهری معمول و غیرجذاب داشته باشد که با یک رنگ ساده و نهایتا یک شابلون با تم میوه‌های مختلف یا درخت پیچک نقاشی شده باشد. در هر صورت اگر نیاز به تغییری در ظاهر دیوارهای آشپزخانه خود را دارید در ادامه به 5 مورد از کارهایی که می‌توانید به جذابیت آشپزخانه کمک کنید اشاره می‌کنیم.

پالت سه رنگی

رنگ، یکی از سربع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای تغییر ظاهر در منزل است. اما زیبایی دیوارهای رنگی امری تصادفی نیست، پیروی از قاعده پالت سه رنگی به داشتن یک دیوار رنگی زیبا بسیار کمک می‌کند:
رنگ 1: رنگی که در حال حاضر قابلیت تغییر ندارد. این رنگ ممکن است رنگ صفحه کابنیت یا کابنیت باشد.
رنگ 2: یک رنگ خنثی که مکمل رنگ 1 است و پس زمینه‌ای برای دکور شما می‌باشد.
رنگ 3: یک رنگ ویژه و خاص که با پالت سه رنگی هماهنگ باشد. این رنگ را برای وسایلی مانند گلدان، اجاق گاز و … می‌توانید به کار ببرید.

پالت سه رنگی

کانون توجه آشپزخانه

سعی کنید که این بار آشپزخانه خود را به دید یک ببینده خارجی نگاه کنید. در آشپزخانه قدم بزنید و ببینید که چه چیزی توجه شما را جلب می‌کند. در اکثر موارد اشیاء و سایر چیزهایی که مورد توجه قرار می‌گیرند در نقاط کانونی آشپزخانه قرار گرفته‌اند. نقاط کانونی در آشپزخانه جاهایی هستند که چشم ببینده را به سمت خود می‌کشاند. طبیعتاً در مقایسه با سایر نقاط آشپزخانه این نقاط از اهیمت بیشتری برخوردارند. استفاده از تکنیک‌های زیر کمک می‌کند تا دیوار اصلی آشپزخانه، جلوه خاصی به آن ببخشد:

  • دیوار اصلی را با رنگ خاصی که برای پالت سه رنگی انتخاب کردید نقاشی کنید.
  • یک تابلوی بزرگ نقاشی یا هر اثر هنری دیگر را روی دیوار نصب کنید.
  • از کاغذ دیواری رنگی یا الگودار برای دیوار استفاده کنید.
    درباره رنگ و ظاهر دیوار اصلی آشپزخانه خود کمی ریسک‌پذیر باشید، این انتخاب تنها برای یک دیوار از آشپزخانه است!

 

کانون توجه آشپزخانه

قفسه‌های آشپزخانه

پس از اینکه کارهای مربوط به رنگ و دیوار اصلی را انجام دادید نوبت به اضافه کردن لایه‌هایی به آشپزخانه می‌رسد. همانطور که در مقالات دیگر نیز اشاره کرده‌ایم از تازه‌ترین ترندهای طراحی در آشپزخانه استفاده از قفسه به جای کابینت است. استفاده از قفسه به زیبایی و جلوه آشپزخانه کمک می‌کند. اگر مایل به حذف کابینت‌های فوقانی آشپزخانه برای داشتن قفسه‌های دیواری نیستید می‌توانید از قفسه‌های شناور بر روی اپن آشپزخانه استفاده کنید. در چنین مواقعی برقراری هماهنگی بین رنگ و ظاهر اقلامی که روی قفسه شناور قرار می‌گیرند بسیار مهم است.

در صورتی که به دنبال تغییری بزرگتر در آشپزخانه هستید، می‌توانید با برداشتن درب کابینت‌ها و نقاشی پس‌زمینه کابینت‌ها یا چسباندن کاغذ دیواری قفسه‌های روباز را ایجاد کنید. نصب لامپ‌های LED زیر کابنیت به روشنایی و سرزندگی محیط آشپزخانه کمک می‌کند. در صورتی که تأمین برق این لامپ‌ها میسر نباشد لامپ‌هایی که با باتری کار می‌کنند نیز برای رفع این مشکل موجود هستند.

قفسه‌های آشپزخانه

یک گالری خانگی

اضافه کردن آیتم‌هایی که نشان‌دهنده علائق شما باشد از آشپزخانه فضایی دلچسب و خاص را به ارمغان می‌آورد. ساخت مجموعه‌ای مانند یک گالری برای طراحان و اکثر مردم از جذابیت خاصی برخوردار است چرا که جلوه‌ای خاص را به محل‌های کسل کننده آشپزخانه می‌بخشد. موارد زیر برخی از ایده‌های کاربردی برای آشپزخانه مدرن و ساخت چیزی شبیه به گالری در آن هستند:

  • کاورر آلبوم‌های موسیقی
  • عکس‌های مورد علاقه
  • بشقاب‌های چینی قدیمی
  • آینه‌‌کاری
    البته هیچ قاعده‌ای برای ساخت گالری در آشپزخانه وجود ندارد. و هر آیتمی که مورد پسند و رضایت شما باشد را می‌توانید.
گالری در آشپزخانه

تخته سیاه

   پیاده کردن فضایی مانند تخته سیاه مدرسه‌های قدیمی بر روی دیوار اصلی آشپزخانه و خرید یک بسته گچ تخته سیاه که هزینه زیادی هم ندارد راهی مؤثر برای تغییر در ظاهر آشپزخانه است. رنگ سیاه برای پس زمینه علاوه بر زیبایی ذاتی خود رنگی مناسب برای جلوه مناسب طراحی با گچ‌های مختلف است.

اگر فضای دیوار امکان پیاده کردن چنین ایده‌ای را نمی‌دهد، می‌توان چنین ایده‌ای را بر روی دیوار آشپزخانه یا حتی کابنیت پیاده کرد.

تخته سیاه در آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button