معرفی جدیدترین کابینت آشپزخانه‌های مدرن

معرفی جدیدترین کابینت آشپزخانه‌های مدرن

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است. این جمله کلیشه‌ای ولی کاملاً درست را بارها شنیده‌اید. آخرین باری که یک مهمانی برگزار کردید را به یاد بیارید. قطعاً سعی کردید همه چیز بی‌عیب و نقص باشد؛ یک میز پذیرایی تدارک دیدید و صندلی‌های راحتی را همه جا چیدید اما در آخر اکثر میهمانان کجا دور هم جمع بودند؟ البته که آشپزخانه!
آشپزخانه چه محلی برای پذیرایی از میهمانان باشد یا محلی برای انجام کارهای روزانه، بدون شک مرکز اصلی هر خانه‌ای محسوب می‌شود. پس لازم است که نهایت دقت را به خرج داد تا ظاهری زیبا، مدرن، گرم و مهمان‌پذیر به خود بگیرد.
در این مقاله به بررسی ده سبک مختلف از طراحی کابینت‌های مدرن که ظاهری فوق‌العاده را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند می‌پردازیم.

کابینت مشکی براق

کابینت‌های روکش چوبی

استفاده از درب‌های باریک با روکش چوبی برای کابینت‌ها که موجب ایجاد فضای گرم و دلنشین در آشپزخانه می‌شوند ابتدا در اروپا و سپس در آمریکا بسیار مورد اقبال عموم قرار گرفت. می‌توان دلایل زیادی برای توجیه این علاقه عمومی پیدا کرد اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیلش تمایل مردم به بازگرداندن طبیعت به خانه‌هایشان است.

نکته با اهمیت برای استفاده از طرح‌های چوبی اطمینان از کیفیت روکش‌ها است؛ چرا که پوست پوست شدن و لب پریدگی شایع‌ترین نوع خرابی برای این روکش‌هاست.

کابینت‌های روکش چوبی

کابینت استیل

استفاده از استیل ضدزنگ یکی از بهترین ابزار برای داشتن یک آشپزخانه مدرن است. در بسیاری از کشورها مردم در آشپزخانه‌های خود طبق آنچه که سلیقه عمومی است از استیل ضدزنگ استفاده می‌کنند اما آنچه که موجب می‌شود آشپزخانه‌ای امروزی داشته باشید، کابینت‌های استیل است.. ماندن اثر انگشت و نشان دادن خط افتادگی بر روی استیل یک عیب بزرگ است، با این وجود انواعی از استیل وجود دارند که مقاومت خوبی در برابر این موارد دارند.
اما در کنار این ایراد، استفاده از استیل دارای مزایایی است، از جمله: در مقایسه با محصولات چوبی، استیل آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. نظافت راحت یکی از دیگر مزایای استیل است و به همین دلیل در آشپزخانه‌های صنعتی و بزرگ از آن استفاده می‌شود. در کنار این موارد، استیل از دوام بالایی برخوردار است.
درصورتی که به لحاظ مالی توان پرداخت هزینه استفاده از استیل را در آشپزخانه خود ندارید جای نگرانی نیست. کابینت‌های MDF با روکش استیل جایگزین بسیار مناسبی برای کابینت‌های تمام استیل هستند.

کابینت استیل

کابینت‌های رنگ پولیش (لاکی)

کابینت‌های رنگ پولیش (لاکی) بیش از هر چیزی یادآور یک اتومبیل نو با رنگی براق و شفاف است. این کابینت‌‌‌ها طی فرایندی با پوششی از لاک به همراه پولیش و واکس تولید می‌شوند. در صورتی که فرایند تولید این کابینت‌ها به خوبی انجام شود، سطوح لاکی به عمل آمده مقاومت خوبی در برابر خراش و خط افتادگی خواهند داشت. با این حال خیلی از مردم بر این باورند که این کابینت‌‌ها برای خانواده‌های پرجمعیتی که فرزند خردسال دارند مناسب نیستند. در کنار ریسکی که برای نگهداری این نوع از کابینت وجود دارد، کابینت‌های لاکی با سطوح صیقلی انتخاب مناسبی برای آشپزخانه مدرن شما هستند. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد این کابینت‌ها وجود حق انتخاب برای رنگ دلخواه شماست، از طرفی باید به این نکته دقت داشت که نظافت و نگهداری مناسب این کابینت‌ها برای باقی ماندن ظاهر براق و درخشان اولیه بسیار مهم است.
محصولات جانبی زیادی برای نظافت کابینت‌های رنگ پولیش در بازار وجود دارند اما انتخاب درست این محصولات بسیار مهم است. چرا که ممکن از برخی از پاک کننده‌های شیمیایی موجب خوردگی سطوح این کابینت‌‌ها شوند. شاید بهترین کار در این خصوص مشورت با شرکت پیمانکار و تولیدکننده محصول خود برای گرفتن دستورالعمل نظافت و نگهداری از کابینت باشد.

کابینت رنگ پولیش

قفسه‌های شناور جایگزین کابینت

خطوط صاف و مستقیم مظهر طراحی مدرن هستند. چه روشی بهتر از جایگزین کردن کابینت با قفسه‌های شناور برای داشتن فضای باز و خلوت است. قفسه‌های شناور به خوبی با مفهوم معماری و دکوراسیون مدرن سازگاری دارند. عموم مردم قفسه‌های شناور را برای قسمت بالای آشپزخانه و کابینت‌ها را برای پایین آشپزخانه انتخاب می‌کنند تا وسایل و ظروفی که نمی‌خواهند دیده شود را در کابینت‌ها بچینند. برخی از قفسه‌های شناور چوبی در ترکیب با کاشی‌های بین کابینتی براق یا کاشی‌های مترویی حس سرزندگی را به آشپزخانه می‌آورند. از آنجا که در قفسه‌های شناور همه‌چیز مشخص و جلوی دید می‌باشد ضروری است که همواره به نوع چینش و منظم بودن وسایل روی قفسه اهمیت دهید. 

قفسه شناور

کابینت‌های رنگی

شاید آمدن نام آشپزخانه مدرن این ذهنیت را به همراه داشته باشد که این آشپزخانه ظاهری سفید و براق یا ظاهری با رنگ‌های تیره دارد، اما در واقع آشپزخانه مدرن هم می‌تواند دارای رنگ و روشنایی باشد. به طور مثال می‌شود از رنگ قرمز گیلاسی برای لاک یا روکش کابینت استفاده کرد و یا آبی کبالتی روشن. چرا که نه؟ تمام رنگ‌ها قابل استفاده در طراحی دکور امروزی هستند.
اگر دوست دارید که آشپزخانه‌ای سرزنده و زیبا داشته باشید کابینت‌های رنگی را دست کم نگیرید. ممکن است بخواهید با یک یا دو کابینت فوقانی به آشپزخانه کمی رنگ ببخشید یا برعکس، با تصمیمی هیجان‌انگیز بخواهید کل آشپزخانه را قرمز آتشی کنید، در هر صورت رنگ‌ها تأثیر خود را خواهند گذاشت. تنها نکته مهم این کار تصمیم در انتخاب رنگ است. رنگی که هر روز آن را می‌بینید و قرار است با آن زندگی کنید.

آشپزخانه مدرن آبی رنگ

کابینت‌های سفید

اگر ایده‌ی داشتن کابینت‌های با رنگ روشن کمی باعث نگرانی شما از ظاهر آشپزخانه‌تان شده است، یک آشپزخانه سفید و ساده بهترین انتخاب برای شماست. چه چیزی بهتر از اینکه کابینت‌هایی داشته باشید که با ظاهری براق و درخشنده نور خورشید را به محیط خانه بازتاب دهند؟ آشپزخانه‌های سفید یه یک دلیل خیلی مهم برای همه‌ی مردم مورد قبول هستند. این آشپزخانه‌ها حتی اگر بشقاب‌های کثیفی هم در آن پراکنده باشد همیشه تمیز و مرتب به نظر می‌آیند.
با استفاده سطوح مختلف مانند: رنگ، لاک براق، ملامین یا روکش  می‌توان به یک آشپزخانه مدرن سفید رنگ دست پیدا کرد. این یک مزیت بزرگ است و به شما حق انتخاب می‌دهد تا بتوانید مصالح را براساس بودجه خود انتخاب کیند.

آشپزخانه تمام سفید

کابینت‌های طرح چوب رنگی

ممکن است کابینت‌های سفید برای با همه‌ی سلیقه‌ها سازگار نباشند و از این رو کابینت‌های طرح چوبی که گاهاً با رنگی ملایم ترکیب شده باشند ظاهری امروزی و منحصر به فردی به آشپزخانه می‌دهند. به طور نمونه در شکل زیر کابینت‌هایی با طرح چویی  با رنگ سبز ترکیب شده‌اند. این ترکیب رنگ به شکل سنتی چوب ظاهری امروز و مدرن داده است و به نوعی نمایانگر پیوند طبیعت با معماری امروز است.  درب‌های چوبی کابینت‌ها قابل ترکیب با هر رنگی هستند اما حتماً در مورد رنگ و استایل مورد نظر خود با سازنده کابینت خود مشورت کنید. برخی از طرح‌های چوبی گره‌دار نیز وجود دارند و درصورتی که این طرح‌ها مورد پسند شما نیست حتما این موضوع را با سازنده خود مطرح کنید

کابینت‌های طرح چوب رنگی

کنارگذاشتن کابینت‌های بالایی

ممکن است برای برخی‌های حذف کابینت‌های بالایی کاری پر ریسک به نظر بیاید اما با انجام چنین کاری به یک فضای کاملا دلباز و مدرن دست پیدا می‌کنید. در فضای فوقانی به جای کابینت‌ها می‌توان با طرح‌هایی جذاب تا سقف آشپزخانه کاشی‌کاری انجام داد یا هودهای مدرن بلند نصب کرد. قطعاً انجام چنین کاری باعث می‌شود که فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه شما نصف شود و این موضوع برای کسانی که به فضای کابینت‌ها نیازمندند خوشایند نیست ولی در صورتی که فضای ذخیره‌سازی اولویتی برایتان ندارد با حذف کابینت‌های بالایی فضایی زیبا و مدرن را به آشپزخانه‌تان هدیه می‌کنید.

آشپزخانه بدون کابینت فوقانی

کابینت‌های فلزی کهنه نما

این کابینت‌ها ظاهری خاص دارند و کمتر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند و به همین دلیل ممکن است برایتان آشنا نباشند. نمونه‌ای از این کابینت‌ها که با ورق گالوانیزه نورد گرم شده‌اند و پوششی شفاف دارند در شکل زیر مشخص است. این پوشش فلزی بر روی کابینت‌های MDF کار می‌شوند و ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند. این طراحی مینیمال و زیبا این تصور را برمی‌انگیزد که آشپزخانه کارکردی بیش از خود دارد و کابنیت‌ها جزوی از مبلمان و معماری منزل به حساب می‌آیند. اگر دوست دارید آشپزخانه‌ شما خیلی به چشم نیاید و ظاهری پنهان داشته باشد این ظاهر منحصر به فرد بسیار مناسب خواسته شماست.

کابینت فلزی

ترکیبی از کابینت‌های چوبی، رنگ پولیش و رنگی

پس از بررسی سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه ممکن است به دلیل جذابیت خاص هرکدام از کابینت‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب دچار سردرگمی شوید. اما، چرا ترکیبی از سبک‌های مختلف را امتحان نکنید؟ چرا از ترکیب کابینت‌های چوبی برای پایین و کابینت‌های فوقانی رنگ پولیش استفاده نکرد؟ یا چرا قفسه های شناور ساخته شده از فولاد ضدزنگ را با کابینت های چوبی کمرنگ ترکیب نشوند؟ تعداد این ترکیب‌ها کم نیست و بسته به نوع هر سلیقه‌ای می‌توان ترکیب مختص آن را طراحی کرد. اگر به استفاده از ترکیب سبک‌های مختلف کابینت علاقه‌مندید می‌توانید با مشورت طراحان داخلی و کابینت‌سازان حرفه‌ای به خواسته خود برسید.

ظراحی ترکیبی در آشپزخانه

سبک قرون وسطایی

کابینت‌های براقی که با صفحه کابینت‌های سفید رنگ ترکیب شده‌اند و نمایی از معماری قرون وسطی را تداعی می‌کنند.  استفاده از رنگ‌های گرمتر برای چوب باعث می‌شوند تا فضای آشپزخانه بزرگتر و صمیمی‌تر به نظر بیاید.

آشپزخانه قرون وسطایی

انتخاب‌ها و امکانات مختلف و زیادی برای داشتن یک آشپزخانه مدرن وجود دارد. سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان به این موضوع مهم در طراحی منزل بپردازیم. رسیدن به سبک دلخواه و رضایتبخش از کابینت آشپزخانه برای هر کسی موضوع چالش برانگیزی است که با مشورت و شنیدن راهنمایی‌های طراحان و سازندگان حرفه‌ای تا حد زیادی رفع خواهد شد.

4 thoughts on “معرفی جدیدترین کابینت آشپزخانه‌های مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button