نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه – بخش دوم

نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه

در بخش اول از سری مقالات نکات کلیدی نوسازی آشپزخانه از تجارب و ایده‌های خود در زمینه نوسازی آشپزخانه از انتخاب درست پیمانکار گرفته تا جزئیاتی همانند انتخاب نوع کاشی های بین‌کابینتی و… گفتیم. در ادامه به نکات دیگر پیرامون این موضوع می‌پردازیم.

ایجاد محیطی دنج و آرام

آشپزخانه مینیمال

به معنای واقعی کلمه در آشپزخانه‌ها کوچکترین تغییر مثبتی  در جانمایی وسایل و … می‌تواند به اضافه کردن فضا کمک کند. داشتن سطحی خالی از آشفتگی و جایگزین‌هایی برای کم کردن تعداد کابینت‌ها فضای آشپزخانه را دنج و آرام خواهد کرد.

طراحی مینیمال

آشپزخانه مینیمال

 طراحی مینمال با کابینت‌های یکپارچه به همراه درزهایی صاف و مستقیم و بدون پیچیدگی نماد یک آشپزخانه مدرن امروزی است.

وسایل زیر پیشخوان

پشخوان

از آنجا که طرح‌های جدید آشپزخانه به خالی بودن فضای بالای کابینت‌های زمینی تأکید دارند، انتخاب وسایل برقی مانند مایکروویو که زیر پیشخوان قرار بگیرند و دور از دید باشند اهمیت می‌یابد.

هود مخفی

هود مخفی

ساده و زیبا. بهترین توصیف در مورد هودهای مخفی که می‌توان آن را به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین نوآوری‌ها در زمینه‌ی دکور آشپزخانه در سال‌های اخیر نامید. ظاهر نازک، صیقلی و قابلیت اجرا به صورت تو کاری، این هود را به جایگزین بسیار خوبی برای هودهای معمولی تبدیل کرده است.

پوشش‌های بتنی

پوشش‌های بتنی آشپزخانه

با در نظر گرفتن تم مینیمال در طراحی‌های اخیر به موارد زیادی از کاشی‌کاری‌ها، پیشخوان و سطوح بتنی بر می‌خوریم. دلیل این موضوع می‌تواند قیمت مناسب آن باشد.

 یخچال‌های بلند

یخچال‌ بلند

اخیراً یخچال‌های با ارتفاعی بیشتر نسبت به یخچال‌های استاندارد که سطح کمتری از کف آشپزخانه‌ را اشغال می‌کنند به مارکت کالاهای آشپزخانه اضافه شده است که زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشند.

آشپزخانه هوشمند

آشپزخانه هوشمند

واضح است که پیشرفت روزافزون تکنولوژی زندگی روزانه ما را تحت تأثیر خودش قرار داده است. وسایل آشپزخانه نیز از این امر مستثنی نیستند، از چراغ‌های کنترل از راه دور گرفته تا یخچال‌های هوشمند مانیتور دار.  این موضوع بسیار خوشحال کننده است تا بتوانیم از جنبه‌های پیشرفت تکنولوژی در طراحی و نوسازی آشپزخانه خود بهره ببریم.

ترکیب رنگ مشکی و طلایی

رنگ طلایی و مشکی در آشپزخانه

ترکیب رنگی که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و به راحتی با هر آشپزخانه‌ای تطبیق پیدا می‌کند. کابینت‌ها و لوازم مشکی رنگی که با رنگ‌های طلایی و مسی ترکیب شده‌اند و وقار خاصی به آشپزخانه می‌دهند.

قفسه شیشه‌ای

قفسه شیشه‌ای

جایگزینی مناسب برای قفسه‌های چوبی که مزایایی همچون: نظافت راحت‌تر، عبوردهی نور و ظاهر لوکس‌ را دارند.

اجاق گاز القایی

اجاق گاز القایی

ایمنی، سرعت و زیبایی از مزایای این اجاق گازهاست. به دلیل تولید گرمای کمتر، به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک استفاده از این اجاق‌ها مزیت بزرگی به همراه دارد علاوه بر آن در صورت استفاده از این اجاق‌ها دیگر نیازی به نصب هود نخواهد بود.

کشوهای عمیق

کشوهای عمیق کابینتی

کشوهایی که ارتفاع بیشتری در مقایسه با دیگر کشوها دارند امکان جانمایی ظروف بیشتر و با ابعاد بزرگتر (مانند قابلمه) را به شما می‌دهند تا در زمان آشپزی دسترسی راحت‌تری نسبت به زمانی که این وسایل در کابینت‌های معمولی قرار می‌گیرند داشته باشید.

سینک‌های خاص

سینک‌های شیک آشپزخانه

دیگر وقت آن رسیده است تا با سینک‌های قدیمی معمول خداحافظی کنید و سینک‌هایی که طراحی زیبا با مصالح جدید دارند و جذابیت زیادی به آشپزخانه می‌بخشند را جایگزین کنید.

کارهای هیجان انگیز

برای خاص بودن آشپزخانه خود می‌توانید با تغییر یا افزودن برخی المان‌ها مثل لوستر، وسایل دکوری و هرچیزی که مربوط به سطوح و دکور است آشپزخانه‌ای خاص داشته باشید.

سینک‌های پوششی

سینک پوششی

وجود یک سطح ریلی بالای این سینک‌ها موجب اضافه شدن فضایی برای میزکار می‌شود همچنین این سطح، پوششی مناسب برای از دید خارج کردن ظرف‌های کثیفی که در انتظار شسته‌شدن هستند می‌باشد.

کابینت های دو رنگ

کابینت دو رنگ

استفاده از دو طیف رنگی مکمل از دیوارها و کابینت‌ها از جمله کارهایی است که می‌تواند به راحتی به زیبایی بصری آشپزخانه کمک کند.

کف‌سازی زیبا

کف‌پوش آشپزخانه

با استفاده از سطوحی که دارای الگوهای زیبا و جذاب هستند می‌توانید پویایی خاصی در مقایسه با کف‌های چوبی معمولی به آشپزخانه خود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button